Tips voor een betere werksfeer!

Werksfeer is erg belangrijk, of het nu in een klein of groot bedrijf is. De definitie van een goede werksfeer loopt uiteen, maar kan gaan van prettig contact met collega’s tot kwaliteit van je werkplek. Vier tips om een beter werksfeer te behalen of te behouden:

  1. Vrijdag is kantoordag
    De hele week heeft het team het druk met afspraken, maar zorg er voor dat vrijdag iedereen even op kantoor is om samen te overleggen over onder andere lopende projecten en nieuwe kansen voor het bedrijf.
  2. Fouten maken is niet erg
    Het delen van je overwinningen, maar ook van de fouten die je hebt gemaakt is van belang. Zo leer je elkaar beter kennen en kun je beter op elkaar inspelen. Stimuleer nieuwe collega’s altijd om een gesprek met elkaar aan te gaan en elkaar te leren kennen.
  3. Huiselijk gevoel
    Op kantoor moet je je goed voelen. Dit moet je deels terugzien in de kantoorruimte, zorg voor een fijne sfeer. Het is daarnaast belangrijk om het samen gezellig op kantoor te maken door bijvoorbeeld een vrijdagmiddagborrel of personeelsuitjes te organiseren.
  4. Verantwoordelijkheidsgevoel
    Werknemers waarderen het als ze zelf veel verantwoordelijk krijgen en niet voor alles verantwoording af moeten legen. Op deze manier creëer je dat werknemers zich flexibel in de organisaties kunnen bewegen.

Bron: www.mt.nl

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *